Márkaépítés

Építs bizalmat tudatosan – Hogyan szerezhetsz stabil ügyfélkört? (Feladatlappal)

Hozzám hasonlóan talán te is tapasztaltad, hogy vállalkozóként nem elég csak jót nyújtani – el is kell tudni adni magad. A bizalom a vásárlás egyik legfontosabb mozgatórugója: nélküle nincs értékesítés, nincs ajánlás és nincs hosszú távú kapcsolat.

De vajon hogyan építheted fel úgy a bizalmat, hogy azok is higgyenek benned, akik még nem ismerik szuper terméked vagy a szolgáltatásod mögötti szakértelmet? Erről szól ez a bejegyzés, és a végén egy ingyenesen letölthető feladatlapot is találsz, hogy könnyebben átgondold, hol tartasz most ezen az úton. 

Miért ennyire fontos a bizalom?

Egyszerű: az emberek kockázatot vállalnak, amikor pénzt adnak ki valamire. A bizalom az a híd, ami átemeli őket a bizonytalanságból a döntés felé. Ha ez a híd hiányzik, könnyen másnál kötnek ki – még akkor is, ha te egyébként jobb szolgáltatást kínálsz vagy jobb a terméked.

 

Másrészt, minél magasabb árat kérsz el, annál fontosabb szerepet játszik a bizalmi tényező. Vagyis minél magasabb árat kérsz el, annál nagyobb elköteleződésre van szükség a vásárlói döntéshez. Az emberek csak akkor fektetnek be nagyobb összeget, ha biztosak benne, hogy jó kezekben lesznek – ehhez pedig nem elég jónak lenni, annak is kell látszani.

Két nő mosolyogva kezet fog egymással, barátságos, bizalmat sugárzó jelenet

A vizuális megjelenés, mint első benyomás

Képmontázs különböző arculattervek megjelenéséről pólón, autón, névjegyen és cégéren – Felichart grafikai munkái

Kezdjük a legkézenfekvőbbel: a vizuális megjelenéseddel. Legyél akármilyen profi, ha a logód, a weboldalad vagy a közösségi médiás posztjaid igénytelenek, az emberek azt fogják feltételezni, hogy a munkád is az.

A vizuális arculatod üzenetet közvetít: Megbízható vagy? Lelkiismeretes vagy? Szereted a részleteket? Ezek mind-mind benne vannak egy betűtípusban, egy színpalettában vagy egy grafikában.

Érdemes tehát rendszeresen frissíteni, gondozni a megjelenésedet, hogy lépést tartson a márkád valódi színvonalával.

TIPP: Ha még nincs kialakult arculatod, akkor is vigyél bele következetességet. Törekedj inkább a letisztultságra, nem kell minden poszthoz más betűtípus használni. 

Értékadás – a bizalom alapja

Az értékadás alatt azt értem, hogy akkor is segítesz az embereknek, amikor még nem vásároltak tőled.

Oszd meg a tudásod, válaszolj kérdésekre, készíts hasznos tartalmakat, mint például útmutatók, tippek, blogcikkek vagy akár egy letölthető checklist. Ha az emberek azt látják, hogy nem csak a pénzükért dolgozol, hanem valódi megoldásokat kínálsz, akkor sokkal könnyebben megnyílnak feléd, amikor eljön a döntés ideje.

Ha terméket kínálsz, az értékadás nemcsak azt jelenti, hogy jó minőséget árulsz – hanem azt is, hogy segítesz a vásárlónak eligazodni, dönteni, jól használni a terméket. Oszthatsz meg praktikus tippeket, inspirációt a használathoz, háttértörténetet az alapanyagokról vagy készítésről, sőt: akár vásárlás előtti tanácsokat is adhatsz, hogy érezzék, nem csak eladni akarsz, hanem segíteni. Ez az a hozzáadott figyelem, ami túlmutat a „kosárba rakás” gombon – és ami hosszú távon bizalmat épít.

Vélemények és ajánlások

Szintén nagy hatású bizalomépítő eszköz a társas bizonyíték, vagyis amikor mások mondják rólad, hogy jó vagy. Egy-egy hiteles ügyfélvélemény sokkal többet ér, mint bármilyen reklámszöveg.

Ezért NAGYON fontos, hogy már a kezdetektől fogva gyűjts visszajelzéseket, kérj ajánlásokat, és bátran mutasd meg ezeket a közönségednek. Nem kell tökéletesre csiszolnod – az őszinteség mindig hitelesebb. Nagyon jó felület erre a Google Cégem oldala, illetve a Facebook ajánlás oldala. 

Ha csak egy dolgot viszel magaddal ebből a bejegyzésből, akkor az legyen: mutasd meg, hogy mások már megbíztak benned!

 

TIPP:  Amikor véleményt kérsz, segítsd az ügyfeled irányított kérdésekkel. Például: Miért választottál engem? Mi volt a legjobb élmény a közös munkában? – Ezek segítenek abban, hogy a válasz nem sablonos, hanem személyes és meggyőző legyen. 

Következetesség és jelenlét

A bizalom nem épül fel egyik napról a másikra, és nem is marad fenn magától. Fontos, hogy következetesen ugyanazt a minőséget és hangot képviseld minden felületen, és rendszeresen jelen legyél. Egy elhanyagolt közösségi profil, egy hónapok óta frissítetlen weboldal azt sugallja, hogy nem stabil a vállalkozásod. Ne hagyd, hogy ez az üzenet menjen ki a világba!

Mikor számít igazán a külső?

Különösen akkor, ha a leendő ügyfél még soha nem hallott rólad, a külső gyakorlatilag minden. Ilyenkor az arculatod az egyetlen kapaszkodó, amibe bele tudnak kapaszkodni, hogy elhiggyék, érdemes veled dolgozni. Minél ismeretlenebb vagy egy piacon, annál többet ér egy professzionális, átgondolt megjelenés.

Hogyan tovább?

Tudom, hogy vállalkozóként nem egyszerű mindent kézben tartani: a szolgáltatást, a marketinget, az ügyfélszolgálatot.

Éppen ezért készítettem egy feladatlapot, amivel átnézheted, hogy a vállalkozásod jelenlegi működése mennyire építi a bizalmat. Le tudod tölteni (KATTINTS IDE), kinyomtatni, és egy kávé mellett végiggondolni a válaszokat.

Ha bármilyen kérdésed adódna közben, vagy szeretnél egy igazán rád szabott arculatot, ami bizalmat kelt első pillantásra, írj bátran a design(kukac)felichart.hu címre – szívesen segítek!

Sok sikert kívánok a tudatos bizalomépítéshez! 

 

Címkék:

Márkaépítés

Felichart Design tulajdonosa, Szabadúszó grafikus kisvállalkozóknak, grafikai tervezés

Szia!

Felícia vagyok, 2010 óta foglalkozom grafikai tervezéssel. Küldetésem, hogy
a minőségi tervezést
a kisvállalkozások számára is elérhetővé tegyem

Kövess engem!

Olvasd el ezt is! >>