tippek

Változtass okosan – Arculatod frissítése kisvállalkozóként (Feladatlappal)

Hozzám hasonlóan talán te is tapasztaltad, hogy egy vállalkozás működtetése  izgalmas, ám kihívásokkal teli kaland. Vállalkozásunk fejlődése során rengeteget változunk, és közben a világ is folyamatosan változik körülöttünk. Ha mindezzel lépést szeretnél tartani, elkerülhetetlen, hogy vállalkozásod arculatán időnként változtass.

 

Vedd fontolóra az arculatod megváltoztatását, ha úgy érzed, a vállalkozásod kinőtte a régi megjelenését és már nem tükrözi céljaidat. Ajánlott frissíteni az arculatod akkor is, ha a célcsoportod megváltozott; illetve, ha új szolgáltatásokat szeretnél bevezetni és szeretnéd, ha azonnal felismenék, hogy mivel foglalkozol.

 

Bármi is az oka, az arculatváltás remek lehetőség arra, hogy újra felkeltse a figyelmet a márkád iránt, és új vevőket vonzzon. Ne feledd, az arculatod a vállalkozásod arca, és ha az nem tükrözi megfelelően értékeid vagy küldetésed, ideje változtatni!

Változtass okosan és átgondoltan!

Első körben határozd meg, miért szeretnél arculatot váltani és körvonalazd a jövőbeni céljaidat.

Ezután gondold végig, hogy milyen változtatások szükségesek céljaid eléréséhez. Az arculatváltás ugyanis időbe, energiába és pénzbe is kerül. Ha teljesen átalakítod a megjelenést, fennáll annak a veszélye is, hogy a korábbi hűséges ügyfeleid elhidegülnek márkádtól.

Ezek a kérdések segítségedre lehetnek a folyamatban:

  • Miért döntöttél így? Ehhez mérten mit szükséges megváltoztatni?
  • Mekkora változatásra van szükség? Apró módosításra, esetleg egy teljes arculatváltásra?
  • Mi az amit megtartasz a régi arculatból?

Tájékoztasd az embereket!

Az arculatváltás folyamatába is bevonhatod a közönséged. Például megoszthatod a logóterveket (a grafikus engedélyével!) a közösségi média oldaladon, hogy véleményt kérj az emberektől vagy szavazást indíts.

Ha az emberek úgy érzik, hogy van beleszólásuk az arculatváltásba, nagyobb eséllyel fognak elköteleződni.

TIPP: Kiemelten figyelj arra, hogy egyértelmű legyen kommunikációd, nehogy a közönséged félreértse a terveid és feszültséget okozz!

Ha a döntéshozatali folyamatba nem szeretnéd bevonni a közönséged, azzal sincs semmi baj, de mindenképpen tájékoztasd a meglévő közönséged arról, hogy változás várható vállalkozásod arculatában.

Fokozatosan vagy drasztikusan?

Az arculatváltás során fontos mérlegelni, hogy kis lépésekben vagy hirtelen szeretnél változtatni.

Ha már jól bejáratott arculattal rendelkezel és semmiképpen sem szeretnéd elveszíteni ügyfélköröd az újítások miatt, akkor a fokozatosság elvét kövesd. A fokozatos változtatás lehetővé teszi, hogy közönséged lassan szokjon az új stílushoz, így elkerülhetjük a zűrzavart.

Ezzel szemben a hirtelen történő arculatváltás merész döntés, amely kifejezetten ajánlott, ha új piacra lépsz, vagy szeretnéd teljesen átalakítani, hogy hogyan lássanak mások.

Tedd emlékezetessé a bemutatkozást!

Amikor bemutatod az új arculatot, érdemes részletezned a változtatásokat. Mindenképpen tájékoztasd az embereket, hogy miért döntöttél az arculatváltás mellett. Érdemes arról is beszélni, hogy mit jelent ez a változás a jövőre nézve, és a szolgáltatásaid/termékeid minőségét érinti-e a megújult külső.

TIPP: Ne felejtsd el, hogy a vizuális elemek nagyon fontosak, így érdemes képeket vagy videót is mellékelni az új arculatról, hogy még inkább felkeltsd vele az érdeklődést.

Hogy könnyebb legyen az arculatváltás...

Tudom, hogy kisvállalkozóként nem áll mögötted szakértői csapat, ezért segítek feltenni a megfelelő kérdéseket, hogy semmi sem maradjon ki.

Készítettem egy feladatlapot a témával kapcsolatban, amit ingyenesen le tudsz tölteni (KATTINTS IDE) és kinyomtatva átrágni magad az arculatváltás kérdéskörén. 

Ha esetleg problémába ütköztél a letöltés során, dobj egy e-mail a design(kukac)felichart.hu-ra és elküldöm neked.

Remélem segítségedre volt ez a blogbejegyzés.

Sok sikert kívánok!

Címkék:

tippek

Csató-Keresztes Felícia vagyok, 2010 óta foglalkozom grafikai tervezéssel. Küldetésem, hogy
a minőségi logó- és arculattervezést
a kisvállalkozások számára is elérhetővé tegyem.

Ha szeretnéd, hogy neked is segítsek, lépjünk kapcsolatba! 

Kövess engem!

Olvasd el ezt is! >>